Naše služby pro školy

27. 09. 2016 admin

Kurz Zkušeností k respektování má akreditaci MŠMT pro tyto vzdělávací programy:

1. Zkušeností k respektování I.- Vzorce a modely komunikace (24 hodin)
2. Zkušeností k respektování II.- Rizika vnější motivace a podpora vnitřní motivace (16 hodin)

Máte-li o tento kurz ve vaší škole zájem nebo potřebujete další informace, obraťte se prosím na Evu Mikešovou (eva.mikesova@koventina.cz, tel: 737 369 130)

Kurz: Zkušeností k respektování.

Od vztahů založených na podřízenosti a ovládání ke vztahům a přístupům postaveným na vztazích partnerství a spolupráce, na vnitřní motivaci a radosti z učení. Kurz má akreditaci MŠMT a je postaven na osobním prožitku účastníků a práci se získanou zkušeností. To umožňuje:

  • sebepoznání v oblasti emocí a potřeb,
  • podporu postojové změny (od ovládání a podřízenosti k partnerství a spolupráci) a následně i zlepšení vztahů (k sobě i k druhým) a zefektivnění komunikace,
  • posílení vnitřní motivace a smysluplnosti učení u učitelů i u žáků,
  • podporu při vytváření a rozvíjení učitelských týmů.

Obsah kurzu:

  • Vztahy a komunikace – mapování existujících modelů vztahů a komunikace, objevování podmínek vedoucích k partnerské komunikaci.
  • Od obviňování a boje k vzájemnému poznání a spolupráci – zásady a praxe komunikace, která vede k tvorbě kvalitních vztahů a ke spolupráci.
  • Důležitost postojové změny – my a náš mozek, jak využít poznatky neurovědy v oblasti sebepoznání, komunikace, motivace a učení.
  • Emoce vítány aneb jak komunikovat, jsme-li my či druzí v emocích. Pocity jako důležitý indikátor našich potřeb.
  • Proč přestává vnější motivace fungovat a jak posilovat tu vnitřní.

Výstupy kurzu:

  • lepší porozumění sobě, kolegům, žákům, rodičům
  • postojová změna v oblasti vztahů
  • seberealizace a smysluplnost v práci nejen u učitelů – účastníků kurzu, ale i žáků ve třídě
  • trvalé zlepšení vztahů a následně i zlepšení klimatu ve třídě a na pracovišti
  • podpora vnitřní motivace a převzetí odpovědnosti dětí za své učení
  • orientace v různých výchovných stylech a možnost vědomého rozhodování, jakým směrem a ja